Viken runt gick som en dans! (Anna)

Hallå hallå!

Bettan och jag regerade på Viken runt =). Det gick enligt min mening riktigt bra och Bettan är en fantastisk draghäst, vilket jobb hon gjorde! Jag låg bakom och tog emot skiten haha! Det hade regnat under natten så jag var helt brun i ansiktet när jag kom i mål. Vi körde på 2 h och 34 minuter. Loppet skulle vara 72 km men min cykeldator visade bara 65 km så frågan är hur fel min mätare är.

Vi fick ett nytt fan också! En äldre cykelveteranherre körde efter oss och ropade "det här gör ni bra tjejer" när vi stannade en kort stund i en depå för att fylla på vatten. Senare hakade ytterligare en kille på oss som jagat oss en bit. I slutet av loppet körde vi ifatt den äldre cykelveteranen igen som hade tappat lite fart. Vi tjoade på honom att han skulle hänga på oss igen och så gasade vi sista vägen in till mål. Han tog i hand och tackade för sällskapet och tyckte vi var så duktiga.

Johan och Bettan försöker lära mig klungkörning och det börjar ta sig lite nu. Det är inte lika läskigt att ligga så nära någon annan och så fick man en del tips av andra gamla rävar under loppet hur man ska köra. Jag måste bara försöka bli bättre på att trampa på lite snabbare så jag kan avlasta Bettan lite med dragjobbet =). Jag har ju några veckor till på mig. Jag har kört totalt ca 45 mil och det behövs lite till om man säger så...

Kommentarer
Postat av: Bettan

Haha, tog skiten var det ja, benen blev lite möra i slutet. Måste säga att det var tur för gubben och grabben att de tackade för draghjälpen... Bilder kommer på hur vi såg ut vid målgången. Gubben som var så nöjd över vår prestation är också med. Vilken rolig tur vi hade runt Viken! Jag är faktiskt sugen på att göra om det.

På tal om något helt annat så har vi ett diplom och lite linsvätska hemma i lägenheten :)



Nu laddar vi inför Vättern!!!

2010-05-17 @ 12:28:57
Postat av: Anna

Haha, tack så bra att ni tog med det för jag kom på att jag glömt linsvätskan när jag kom hem!

2010-05-17 @ 19:13:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0