Träningen fortskrider (bettan)

Hejsan,

Det har varit mycket flängande för mig under sista tiden och jag har försökt att hinna med några cykelrundor när jag varit hemma i Linköping.

Förra veckan cyklade jag en runda på 2,3 mil på onsdagen och på lördagen tog jag en längre runda själv. Det blev 7,3 mil i MYCKET kuperat landskap. Slättbarn som jag är fick jag en smärre chock över hur många berg det finns mellan Rimforsa och Ulrika. De bergen berättades det inte om på geografilektionerna i lågstadiet. Vad har det tagit åt skolan på senare år??? Anna, du som är lärare, har du någon kommentar på det? Resterande delen av den helgen gick till återhämtning.

I onsdags cyklade jag en liten sväng ner till Sturefors, 3,2 mil, för att inte låta benen stelna till för mycket inför första kraftprovet som äger rum idag. Vi ska cykla till sommarstugan, det är ca 14 mil dit. Inte nog med det ska vi också cykla hem på söndag igen (om jag pratar väl med svärfar så kan han nog skjutsa en liten bit på söndag:)). För de som inte bor i Linköping måste jag meddela att det blåser massor, enligt klart.se är det uppe i 10 m/s nordostlig vind. Självklart ska vi börja cykla mot norr...tur att Johan är den som drar så jag kan ligga i "luckan" bakom och glassa lite :).

Vi har anmält oss till Viken runt kristiflygare. Det är ett motionslopp på 7 mil något. Det är tänkt att vara lite av ett test på hur det kommer att kännas att cykla vätternrundan när det är en massa andra människor som cyklar om (jag utgår från det).

Tjo hej nu är lunchen slut och jag ska jobba vidare lite innan vi styr mot Gårdsjö.

Trevlig helg!

Kram Bettan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0