Denna gång gick det lättare (Bettan)

Hejsan,

Jag gav mig på rundan ner mot Rimforsa, Ullrika mm igår igen. Denna gång var jag så inställd på alla uppförsbackar att jag blev förvånad när de inte var värre. En positiv upplevelse. Sedan har jag ju tränat en del efter förra turen och det känns som att det har givit resultat (tack och lov). Under Kristiflygare var vi ju i Västergötland och träffade på Johans släkt efter Viken runt. Då diskuterade Johan, Andreas (Johans cykelintresserade storebror) och jag lite träning inför Vätternrundan. Andreas hade varit på någon föreläsning av någon proffscyklist som påpekat att det är viktigt att lära sig att förbränna fett istället för kolhydrater. Ni som träffat Johan och mig när vi tränar vet att vi alltid har en Runes energikaka till hands och gärna lite makaroner i vätskeform för att fylla på kolhydraterna. Jag hakade på detta tankesätt då jag funderat lite på hur jag ska göra under vättern runt för att alltid ha kolhydrater till hands för att inte springa in i den omtalade väggen. Därmed provade jag detta igår under en runda på 7,5 mil. Kroppen kändes lite segare efter en timme men annars var det ingen större skillnad förutom att jag blev jättehungrig sista biten. Jag var dock väldigt noga med att dricka ordentligt under tiden jag cyklade. Det är skönt att ha provat på det och veta hur kroppen reagerar. Under min tur cyklade jag förbi den natursköna metropolen där allt händer Drögshult.



 
Vi har gjort en stor förändring vid Sommarstugan. Vi tog äntligen tag i det och har nu sågat ner den stora granhäcken!
Så här mycket såg man tidigare när man tittade ut genom fönstrena mot häcken. Jag vet att vi har en urläcker tapet i sovrummet. Inga kommentarer på det.

   

Jag tänker inte publicera någon bild på hur det blev för vi har så mycket skrot på väg till  återvinningscentralen liggandes framför huset :)

I helgen har tänkt mig att cykla en lite längre runda igen.

Kram och hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0