Det som inte får hända har hänt (Bettan)


En vecka innan Vätternrundan och jag är sjuk!!!

Under tiden vi var i Porto på konferens fick jag denna illasinnade pest av huvudvärk och halsont. Mina förhoppningar går i vågor och jag är som mest nere i ett svarthål utan skymt av någon ljusstrimma. Jag gick hem från jobbet i torsdags och var hemma igår. I helgen ska jag ligga i horisontalt läge tills jag får liggsår.

Om ni kommer inom en mils avstånd från mig så ta på er gasmask. Mitt levebröd är för tillfället att knapra råa vtlöksklyftor. Har någon ett bra tips på vad jag ska göra för att kurera mig??? Hittills dricker jag ingefärste (från färsk ingefära) med honung i, käkar tonvis med frukt, dricker Kanjang och tabletter som löses upp i vatten från ett rör som som heter antioxidant något (antioxidanter är alltid bra).

Jag får helt enkelt inte vara sjuk och inte kunna köra Vätternrundan. Mer än ett år har jag tränat med siktet inställt på att ta En Svensk klassiker.

Nu ska jag lägga mig i horisontalt läge igen kurera mig och tänka på min härliga vän Karin R och kära kusin Ellinor som båda cyklar Tjejvättern under denna blåsiga dag! Lycka till båda två!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0