9 dagar kvar! (Emma)

Ja var har jag varit någonstans?? Någon bloggare är jag sannerligen inte. Men nu börjar det dra ihop sig för det fjärde och sista loppet i trions svenska klassiker!

Eftersom jag varit trög i min uppdatering kommer här en resumé över de senaste månaderna.

Tror det är sex veckor sedan jag började träna på riktigt på cyklen. För sent kanske, men jag har för vana att vara lite seg i starten. Hittade i allafall ut på Ekerö, inte så långt från dit jag flyttat. Bra cykelvägar och jättefin natur.
Började med 5 mil några gånger och har sedan ökat till 7. Sammanlagt 70 mil fram tills idag. Det har gått upp och ner, vissa dagar har gått fortare än andra. När någon en dag i förra veckan cyklade om mig och frågade "hur går det?" är det dags att inse att det går skit (som om jag inte redan insett det?).

Men sen förra veckan så lämnade jag in cykeln på justering av växlarna och PUMPADE däcken, vilket gjorde att jag ökade medelhastigheten från 24,2 till 25,9, haha, tips, pumpa!

Igår var det 5,4 km i blodomloppet och dagen innan 7,6 mil på cyklen, har sjuk träningsvärk. Har för övirgt varit seg i benen i typ 3 veckor...Mjölksyra efter tre trappsteg och sen känner jag att jag inte längre kan gå ordentligt. Liksom slänger fram benen, går lite plattfotad. Någon som känner igen sig??
Jag känner mig och ser ut som Anja Pärson, feta lår som den!! Ska inte cykla en meter på ett tag efter loppet, går inte i byxorna knappt ju.

Hoppas jag är lika stark som hon också...

 

I morgon kommer min pärla Anna upp enkom för att hämta mig och min cykel "that what friends are for" va?. Sen på lördag morgon ska "de tre musketörerna från Mjölby" ut för en generalrepetitionsrunda på 12-13 mil. Det blir gött i benen... På kvällen har fina Stina galej, då ska fetlåren pyntas med nåt vajert! Sen klackarna i taket!


Kommentarer
Postat av: Bettan

hehe, Det där med att inte komma i byxorna känenr jag igen. Börjar bli lite panik nu när man bara kan använda baggyjeansen. Till på köpet har jag fått bukhäng! Det ska bli skönt när cyklingen är över och man kan börja springa igen.

Glöm inte bort att vila emellanåt, det är då musklerna byggs upp. Kramar och lycka till idag

2010-06-12 @ 08:46:26
Postat av: Anna W

Hahahaha, Bettan vi får jobba med bukhänget ihop sen då för jag har också fått sånt

2010-06-12 @ 14:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0