Testing testing (Anna)

Tjena!

Det var ju ett tag sedan man skrev något här. Vi har inte kört igång med någon mer klassiker men däremot har jag sprungit Lidingöloppet igen. Det är en historia för sig. I vanlig ordning är jag en tidsoptimist som brände iväg i full gas med bilen på lördagsmorgonen. Allt går fint ända till jag kommer till avfarten in mot Stockholm som jag tänkt ta. Vägarbete och trafikstockning! Det går i krypfart och jag får lite lätt panik att jag inte ska hinna fram till Ropsten där jag tänkt parkera bilen och ta bussen över. När jag svänger av vid stadion lättar trafiken något och jag när jag kommer fram till Ropsten lyckas jag pressa in bilen, genom en vansinnigt fin fickparkering, i världens minsta lucka. Jag springer ner till bussarna och slänger mig in i en gratisbuss mot Lingöloppet. Jag hämtade ut nummerlappen och tänkte sedan gå på toa och dricka lite vatten. Det är världens kö på idrottsplatsen och jag tänker att förra året var det ju ingen kö uppe vid starten så jag springer dit. Det är bara det att förra året startade jag i startgrupp 9 som var den sista startgruppen och därmed var det inte så många löpare kvar som behövde gå på toa. I år startade jag i startgrupp 5 vilket innebär att det var ett par tusen startande till som också hade tänkt gå på toa. Ingen dricka hittade jag heller. Jag fick helt enkelt gå och ställa mig i startfållan och facebooka lite, för någon toa skulle jag inte hinna med i de där köerna och inte fanns det någonstans att sätta sig ute heller. Starten går och jag springer ca 300 m och slänger mig in i första bästa skogsdunge. Efter 5 km kommer första vätskekontrollen och jag får äntligen lite dricka! Trots denna lilla uppladdningsfadäs sprang jag snabbare än förra året. Jag kapade tiden med 4 minuter och sprang på 3.14.36. Jag skulle ju allra helst vilja springa under 3 timmar men jag får ju skylla mig själv när jag sprungit runt och lallat under träningen. Men nästa år då...

Jag var bra svettig och äcklig alltså när jag gick i mål! Tiden efter detta har jag piffat till mig lite och mest sett ut såhär (=legat lite lågt med träningen, dåligt...)




Men nu har vi tagit tag i saker igen och ska åka tjejvasan. Det känns lite lagom med 3 mil istället för 9 mil. Skidåkning är inte min bästa gren men det är roligt ändå och när man bara ska åka 3 mil så behöver man ju inte träna ihjäl sig heller. Perfekt :). Det ser ut att bli en bra vinter i år också. Jag har redan åkt 3-4 ggr och nu är det dags att dra sig mot Sya igen, skidåkarväder idag igen!

Ses!

Kommentarer
Postat av: Bettan

Bra jobbet anna!!! Du är så duktig som håller i träningen. Jag kommer igång igen i höst har jag tänkt. Att få barn kan ju inte ta så mycket tid eller...;). Då är jag ju mammaledig också och kan åka hem till dig och springa lite tillsammans med dig.

2011-03-31 @ 13:06:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0