Östgötaslätten (Bettan)

Hejsan,

Vinden lyssnade på min önskan att bibehålla sin hastighet och riktning. Gårdagens cykling till  Linköping var bland den roligaste jag gjort hittills. Vi cyklade sträckan Bjälbo-Mjölby-Sya-Mantorp-Vikingstad-Linköping. Den blev lite längre 3,9 mil men är inte lika trafikerad (förutom Vikingstad-Linköping). Det tog oss en timme och tio min att cykla hela vägen. Utan svårighet kom vi upp i 45 km/h på plan väg.

Det kändes så bra att vi stannade och köpte varsin mjukglass för tio kronor styck på Shell i Mantorp.

Johan var riktigt nöjd och proffsfotograf som jag är tänkte jag naturligtvis på att få med mig på kort också...


Väl hemma i lägenheten var det bara att invänta Johans föräldrar som kom för att titta på huset som vi köpt/kommer att köpa. Det var lika fint som förra gången vi var där. Efter hustitten åkte vi till Sturefors slott för att picknicka. På vägen dit såg vi några hjortar och båda Annika och jag trodde vi såg i syne först när vi såg en VIT hjort på gärdet. Som tur är fick vi bildbevis innan de hoppade in i skogen.

Tyvärr kan jag inte zooma på min mobilkamera men den syns ju iaf.

Det var inte första djurupplevelsen den dagen. När vi tog en kopp kaffe hos mina föräldrar innan vi cyklade på morgonen, hälsade fyra rådjur på i trädgården bakom huset.


De var cirka tio meter från fönstret.

Lite kort från Sturefors slott bör ju vara med också



Fint som bara den. Och till sist ett kort på oss. Inte så bra skärpa jag vet men mobilen som sagt.



Hmm, Johan har kommit på den roliga leken "stå-på-tå" som han utför varje gång vi ska vara med på bild nuförtiden. Riktigt så kort som det ser ut, är jag faktiskt inte... Även om jag fick stå på en uppochnedvänd drickaback när vi tog våra bröllopskort. Undrar hur fotografen tänkte då?

Nästa cykling blir nog imorgon eller onsdag beror lite på hur benen känns.

Hej hopp!

Kommentarer
Postat av: Sara J

Hej Johan och Bettan! Jag är verkligen imponerad av att ni orkar cykla så långa sträckor och samtidigt hålla högt tempo. Själv är jag och Johan glada om vi går ut och går 20min om dagen. Ibland blir det inte ens det..hehe. Sköt om Er!/Sara

2010-04-21 @ 22:37:05
URL: http://saravision.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0