I vått och torrt (Bettan)

Hejsan,

Under hela eftermiddagen igår velade jag om jag skulle cykla eller inte, då det både regnade och snöade om vartannat. Samvetet vann, då jag vet att det kan mycket väl regna och hagla under vätternrundan, så jag gav mig ut efter jobbet. Efter två tramptag började det hagla. Men jag gav mig inte för om jag gått in igen och väntat hade jag aldrig kommit ut. Lite blöt blev jag men kroppen blev snart varm igen så det gjorde inget. Dock så måste jag köpa skydd för fötterna. Jag har aldrig frusit så mycket om tårna som när jag cyklar och det är runt 5 grader varmt. Jag ska åka förbi cykelaffären imorgon så att jag har skydden när Anna kommer. En annan sak som jag ska införskaffa är en damsadel. Som det är just nu har jag en herrmodell och de är inte anpassade efter en tjejs anatomi. Tro mig när jag säger att det gör jätteont när vissa delar domnar bort =). Det händer redan efter 3 km och om jag ska fixa att cykla tio gånger så mycket måste jag helt enkelt ha en damsadel...

(bilden hämtat från Fölhults Gård)

Jag körde lite intervallträning igår för att få upp flåset lite. Det blev en lite kortare runda för att orka hela vägen så jag var bara ute i 50 min.

Imorgon kommer Anna och sover över så ska vi ge oss ut på en längre tur på lördag. Det ska bli kul.

Tjofräs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0